نویسندگان
تبلیغات
کد HTML تبلیغ
بازدید از سایت
امروز : ۲۰ آذر ۱۳۹۵
بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 3029
تعداد نظرات : 3282
تعداد مطالب امروز :0 عدد
تعداد مطالب : 1742
کل بازدیدها : 8439892
خروجی فید امروز : 10
ورودی گوگل امروز : 45
افراد آنلاین :9 نفر

خانم فاطمه غضنفری (سایت کرکان بندرانزلی)

کل زندگی انتخاب کردن است.وقتی شما همه موضوعات اضافی و دست و پاگیر را کنار می گذارید،هر موقعیتی ،موقعیت انتخاب و تصمیم گیری است.شما می توانید انتخاب کنید که چگونه به موقعیتها واکنش نشان دهید.

شما انتخاب می کنید که افراد چطور حالت روحی شما را تحت تاثیر قرار می دهند .
شما انتخاب می کنید که در حالت روحی خوب یا بد باشید.این انتخاب شماست که چگونه زندگی کنید.
هر روز این انتخاب را دارید که از زندگی خود لذت ببرید یا از آن متنفر باشید.طرز فکر شما چیزی است که واقعا مال شماست و هیچ کس نمی تواند آن را کنترل کرده و یا از شما بگیرد.
بنابراین ،اگر بتوانید از ان محافظت کنید ،سایر امور زندگی ساده تر می شود .
حال شما دو امنتخاب دارید
1-می توانید این پیام را پاک کنید
2-می توانید آن را به فرد دیگری بفرستید که به آن توجه کند.

 

نوشته : خانم فاطمه غضنفری

بازدید:1,869بار , ارسال شده در : ۱۲ام اردیبهشت, ۱۳۹۲; ساعت : ۸:۲۸ ب.ظ
تعداد نظرات : ۷
آرشیو مطالب
ارسال نظر جديد

  • فرزاد هخامنشي گفته: ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱

    سر کار خانم غضنفري سلام.بدون مقدمه عارضم که انتخاب يک امر نسبي در زندگي بشر است.در بعضي موارد قراردادي است و در بعضي موارد محصول اراده آدمي است.جبر هم يکي از موارد تاثير گذار در حوزه انتخاب است.حتي اراده آگاه ترين افراد جامعه نيز تحت الشعاع مناسبات اجتماعي قرار گرفته و در بسياري موارد نوع ديد و نگرش آنان عليرغم ميلشان با تعديل مواجه مي شود.اينکه مي فرماييد پذيرش حالت روحي خوب يا بد به انتخاب ارتباط دارد نظريه اي است بديع مبتني بر ناديده گرفتن حقايق زندگي اجتماعي.حقايقي که مدام ايدآل هاي انسان جستجوگر را قرباني ضرورت پذيرش تحکم قانون يا قراردادهاي اجتماعي مي سازد.انسان در هيچ حوزه اي مختار به انتخاب مطلق نيست.شرع و عرف و قانون نيز در راستاي محدويت انتخاب مطلق نظر دارند.اگر بيشتر توضيح بفرماييد دعاگوي شما خواهم بود.مطالب و آراي شما را هم کم و بيش در سايت آبکنار ما ملاحظه مي کنم بيشتر جنبه ارشادي دارد.موفق باشيد و سربلند.

  • فاطمه غضنفری گفته: ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲

    با سلام

    ممنون از توجه شما.ویلیام گلاسر ،روان پزشک بنیان گذار واقعیت درمانی معتقد است ،مغز انسان مانند یک ترموستات عمل می کند که می خواهد رفتار خود را برای تغییر دادن محیط اطرافش تنظیم کند.و………
    اساس واقعیت درمانی بر این اصل استوارست که انسانها همواره رفتار خود را انتخاب می کنند.هر رفتاری که از فرد سر می زند ،انتخاب شده است .قضاوت ارزشی صورت می گیرد و مسئولیت پذیرفته می شود.یک انتخاب مسئولانه بر اساس آگاهی.

    موفق باشید.

  • فرزاد هخامنشي گفته: ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴

    سلام.نظريه انتخاب گلاسر يک نظريه دروني با محوريت آموزش است نه درمان.او نه تنها توجهي به لزوم تغيير شرايط بيروني و ضرورت شناخت عوامل آن ندارد بلکه ريشه تمام مشکلات را به فرد نسبت مي دهد و به تاثير پذيري فرد از محيط بيروني هم باور ندارد.با اين استدلال ايشان فقر را نتيجه انتخاب شخص مي دانند نه توزيع ناعادلانه ثروت.افسرگي را ناشي از انتخاب شخص مي دانند نه ناشي از کاهش ميزان سرتونين يا دو پامين در انسان.علت انحراف را ناشي از تاثير پذيري فرد از پديده هاي بيروني نمي داند بلکه معتقد است خود فرد است که انحراف را انتخاب مي کند.بيماري را دروغ مي پندارد و مي گويد هيچکس بيمار نيست،به تحقيق و باور روانشناسان و حقوقدانان در خصوص عدم مسئوليت بيمار رواني باور ندارد و مي گويد انسان براي فرار از مسئوليت،خود را بيمار رواني مي شناساند. به نظرم نظريه جناب گلاسر توجيه گر تمام مظالمي است که مسئوليت آن را از دوش حاکمان بر مي دارد و سخاوتمندانه بر دوش افراد جوامع،تحت عنوان فريبنده “خودت خواستي که چنين شد”آوار مي سازد.موفق باشيد.

  • فاطمه غضنفری گفته: ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴

    با سلام

    جناب هخامنشی ،به نظر شما وجود یک فرد موفق در خانواده ای نابهنجار و مثلا معتاد بیانگر چیست؟تاثیر محیط،وراثت،جامعه……….
    جناب ،شما افراد عادی و کسانی که دچار اختلالات خلقی و منشی و همچنین بیماریهای روانی هستند را به یک چشم می بینید.ما بحث درمانی نمی کنیم بلکه هدف افراد عادی جامعه هستند که می توانند انتخاب کنند.همه بیماران افسرده از کمبود دوپامین در عذاب نیستند.همه افراد نابهنجار در محیط نابهنجار زندگی نکرده اند .همه افراد فقیر جامعه از توزیع ناعادلانه ثروت فقیر نشده اند.من ،شما و سایر دوستان انتخاب کردیم که در این موقعیت شغلی یا خانواده ای که تشکیل داده ایم قرار بگیریم .بله رنگ چشم به انتخاب من نبوده ولی لذت بردن و زیبا دیده به انتخاب من بوده.به نظر واقعیت درمانگران ،انداختن تقصیر مشکلات کنونی به گردن مشکلات و سوئ استفاده های گذشته فقط شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است.

    موفق باشید.

  • فرزاد هخامنشي گفته: ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵

    سرکار خانم غضنفري سلام.قبل از هر چيز يادآور مي شوم که بحث في مابين توصيفي استفهامي است نه اقتراحي صرف.حال که از توصيف به استفسار نظر روي آورده ايد ناگزيرم پارادوکس نهفته در انديشه شما را در اين باب خاص تشريح نمايم.قبل از همه پارادوکس را برايتان معني مي کنم تا نسبت آن با فهم شما از قضيه انتخاب تبيين گردد.پارادوکس به هر گونه مخالفت با هنجارها و مقبوليت هاي عموميت يافته از طريق اعمال و رفتار غير عادي و بديع گفته مي شود.بنابر اين وقتي مي پرسيد” به نظر شما …..بيانگر چيست؟تاثير فرد از محيط،وراثت،جامعه؟” در حقيقت رويکردي ناگزير داشته ايد به مقبوليت ها و عموميت يافته ها.اگرنقش اين آيتم هاي بيروني براي تاثير پذيري و مشروعيت يا عدم مشروعيت کنش فرد، مورد قبول شما واقع گردد، حکم “شما دو انتخاب داريد” را متزلزل خواهد ساخت.بايدبپذيريد که مبحث انتخاب، يک امرفي الفور و في نفسه دروني صرف نيست، بلکه محصول مجموع فرايند هاي بيروني و دروني است. وقتي صحبت از فرد سالم و ناسالم در ميان يک خانواده مي کنيد در حقيقت به تفاوتهاي آموزشي و ژنتيکي آنان اشاره مي فرماييد و بازتاب اين تفاوتها در محيط و جامعه را تا حد يک انتخاب ارادي تقليل مي دهيد و بر خلاف نسبتي که از فهم واحد قضيه به من داده ايد خودتان دچار يکسان بيني مي شويد.شما مي فرماييد “همه بيماران افسرده از کمبود دوپامين در عذاب نيستند”بايد بگويم تشکيک شما در چرايي افسردگي و تعميم آن به دوپامين خود گوياي رد نظريه انتخاب است.(دوپامين نوعي پيام رسان عصبي است که کاهش آن در مغز موجبات پرخاشگري انسان را فراهم مي سازد)پس يکي از دلايل پرخاشگري مي تواند کمبود دوپامين در مغز انسان باشد نه انتخاب انسان.فرموده ايد “همه افراد فقير جامعه از توزيع نا عادلانه ثروت فقير نشده اند”بله درست است تفاوتهاي دروني زيادي در حصول اين نتيجه دخيل هستند، ولي فقر آنان را به انتخابشان نسبت دادن و فرآيند هاي بيروني را لحاظ نکردن اشتباهي محض است.بهر حال همينکه توزيع نا عادلانه ثروت نيز در ذهن شما به عنوان عاملي از عوامل فقر شناخته شود،تاکيد غير متعارف، بر نظريه “دو انتخاب را “غير قابل توجيه خواهد ساخت.بله رنگ چشم به انتخاب شما نبوده ولي آيا بسياري از صفات فطري و ژنتيکي انتخاب شما بوده؟در خصوص نابهنجار نوشته ايد.بايد بگويم لازم بود اول هنجار را معني مي کرديد تا مفهوم نابهنجار بامداقه بيشتري کسب گردد.هنجار به معني قاعده است،مانند قاعده قانوني يا اخلاقي.ولي بهنجار به امري گفته مي شود که تقريبا” با استاندارد اصل مورد نياز هر جامعه هماهنگ و همگام باشد.در مباحث اجتماعي هنجار ها يک سلسله قضاياي انشايي دستوري هستند که انسان را در شناخت کارها و اعمال شايسته و هماهنگ با جامعه ياري مي دهد و در اجرا و رعايت آن، هم از بيرون فرد و گروه و هم از درون، الزام و اجبار در کار است.بر همين مبناست که نهادهاي اجتماعي از طريق سازمانهاي اجتماعي يک سلسله هنجارهايي را بر جامعه انشاء و اجبار مي کنند و اعضاي جامعه هم ناگزير به پيروي از آن مي باشند.حال شما بفرماييد پذيرش غير ارادي اين هنجارهاي انشايي و اجباري،چه نسبتي با “نظريه “دو انتخاب” شما دارد؟اگر همه چيز آنگونه که شما مي فرماييد ارادي و محصول انتخاب دروني انسان است؛پس هنجارها و نابهنجارهاي غير ارادي دريافت هاي بيروني انسان نزد شما از چه جايگاهي برخوردار است؟اگر پاسخ مثبت است و اين موارد غير ارادي را در تصميم گيري فرد دخيل مي دانيد،پس مشروعيت نظريه ثابت “دو انتخاب” شما از چيست؟ در پايان بايد بگويم از آنجا که سرکار عاليه بحث توصيفي را به بحث اقتراحي مبدل ساختيد،اين حقير نيز در پاسخ به سنت شما اقدام به طرح سوال نمودم،وگرنه تخطي از اصل موضوع کاملا”محرز است.موفق باشيد.

  • فاطمه غضنفري گفته: ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸

    باد خواهد وزيد

    مي تواني در مقابلش ديوار بسازي يا آسياب بادي

    تصميم با توست

  • فرزاد هخامنشي گفته: ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸

    سلام.زحمت کشيديد بانو.باد هميشه نمي وزد! عاقل کسي است که در پي ذخيره انرژي باد باشد.ديوار فرو مي ريزد و آسياب بادي نيازمند باد،از کار مي افتد.خوش باشيد.

  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
    • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی یا گیلکی تایپ کنید.
    • نظرات در ارتباط با همین مطلب باشد در غیر اینصورت از « فرم تماس با مدیریت » استفاده کنید.
    • «مدیر سایت» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
    • از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور یم.
    • نظرات پس از تأیید مدیریت سایت منتشر می‌شود.



    جستجو
    مدیریت
    سایت کرکان بندرانزلی با دامنه
    www.kargan.ir
    نیز در دسترس می باشد.

    روستای کرکان در منطقه جلگه ای و در کنار جاده کپورچال-آبکنار واقع شده دارای نسق 85 ساله (تاتاریخ 1363 شمسی)بوده و از نظر ثبتی جزء بخش 7 حومه انزلی و سنگ شماره 6 میباشد و مسافتش تا کپورچال 7 کیلومتر و تا انزلی 27 کیلومتر است . . .

    شبکه های اجتماعی کرکان
    تبلیغات
    HTML
    محبوب ترین مطالب
    آرشیو ماهانه

    برای اشتراک در خبرنامه کرکان ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید